Fethiye çıkışlı keyifli tekne turumuz.

Bir haftalık tatilimiz için evden gerekli yiyeceklerimizi yanımıza aldık. Teknede 2 çocuk ve 2 yetişkindik.

Tekneyi Fethiye’den İMBAT yatçılıktan kiraladık. İlk gün İzmir’den saat 13:00 gibi çıktık akşam 18:00 gibi Fethiye’de marinaya ulaştık. İmbat Yatçılıktan Sezi Bey ile telefonlaşıp, teknenin yerini öğrendik, valizlerimizi ve getiridiğimiz eşyaları tekneye yerleştirdik.

Turda içeceğimiz su ihtiyacı için marinada bulunan Carrefour’ dan kişi başı günlük 1,5 litre olarak hesaplayıp. 6 litre (4 kişi X 1,5 Litre) X 7 Gün = 42 Litre içmek için ayrıcada yemekler için 20 litre su aldık yanımıza. Toplam 60 Litre Su aldık.

Tur boyunca aldığımız sular yeterli geldi.

Ayrıca marketten aldığımız diğer ürünleride teknenin içerisinde dezenfektan işlemini(yıkama) gerçekleştirdik.

İlk Gece Fethiye’de ECE Saray Marina’da teknede kaldık.

İlk akşam yemeğimizi eşimin evden getirdiği karnıyarığı yedik.

Teknedeki ilk yemeğimiz.

Ertesi gün sabah Ata ‘nın uyanmasından sonra ;

Teknedeki son hazırlıklarımız yapıp motorumuzu çalıştırıp yola koyulduk.

Daha sonra yolda giderken Lara uyandı.

Hep beraber ilk yolculuk fotoğrafımız.

İlk durağımız Merdivenli koyuna çapa attık.

İlk kahvaltımızı Merdivenli koyunda yaptık.

Merdivenli koyunda bolbol denize girdik. Migros teknesini gördük.

Ayrıca bu koyda kaplumbağa(Caretta caretta) gördük.

Merdivenli koyuna ismini veren koyda bulunan merdivenli mağaraya girdik. Ayrıca bu koyda keçilere rastladık.

İlk Koydaki gecemizin ve ayın görüntüsü.

Ertesi gün sabah herkes kalktıktan sonra ikinci koyumuz olan Hamam koyuna doğru yola çıktık. Hamam koyu biraz yoğun bir koydu. Açıkta koyun doğu yakasında 25 metrelere alarga yaptık.

Ayrıca Hamam koyu çok rüzgarlıydı.

Buradan ayrılmaya karar verdik çapayı toplarken çapa zincirin ekli yerinden koptu.

Teknede bulunan yedek çapayı zincire bağladık. Fotoğrafları çekip firma yetkilisine durumu bildirdik.

Daha sonra sarsalı koyuna geçtik .Burada hava güzel ve sakindi.

Sarsala koyu ilk koya göre sakin bir koydu.

Bu koyda bota Ata ile beraber binip Migros teknesinden alışveriş yapmaya gittiğimiz sırada . Tam denizin ortasında Migros teknesine yanaştığımızda bot motorla gidemez oldu. Migros tekneside yer değiştirdi tam o sırada baktık ki çok fazla uzaklaşmışız. Sonra yanımıza aldığımız yedek kürekle kürek çekmeye başladık. Sonra ufak bir tekne geliyordu iki arkadaş onlara rica ettik bizi migros teknesine kadar ip ile bizi çektiler. Migrostan alışverişi yaptık Migros’un gemicilerinden biri motora bakarken pervaneye naylon poşet sıkıştığını farketti. Tekrar Ata ile tekneye yola koyulduk. Farklı bir macera oldu bizim için 🙂

Buradaki koyda dalga yoktu, Fakat tam güneş gitmeden önce akşam yemeği yiyeceğimiz sırada bol bol arı ziyaretimize geldi.

Akşamı Çoculklarla UNO oyunu oynadık.

Gece ve ay fotoğrafı ve yandaki teknenin denizi aydınlatması muhteşem bir görüntü sunuyordu.

Muhteşem Üçlü

Ertesi gün sabah kalktıktan sonra bir sonraki durağımız olan Bedri Rahmi koyuna doğru yola koyulduk.

Bedri rahmi koyuna çapamızı attık çok güzel bir koy burasıda, bol bol denize girdik.

Bedri Rahmi Koyunda Kaya mezarları var bir de denize atlamak için bir ip yapmışlar bu koyda;

Ayrıca koya ismini veren Bedri Rahmi’ nin çizmiş olduğu balık fotoğrafınıda görmek için botla fotoğrafın olduğu yere gittik.

Bedri Rahmi koyunun gece ay ve görüntüsü.

Ertesi gün Göcek adasına doğru yol çıktık. Göcek Adasına yola çıktık.

Yolculuk yaptığımız sırada çocuklu parasaling yapan bir aile ye denk geldik.

Göcek adasına demir attık.

Göcek Adasında da bolbol denize girdik.

Akşama doğru geceyi geçirmek için yassıca adaya doğru yola çıktık.

Akaşam yemeğimizi yassıca adada yedik.

Yassıcada Sabahı

Sabah denize girip kahvaltımızı yaptıktan sonra son durağımız olan Domuz adasına doğru yola yola çıktık.

Domuz Adası
Domuz adası

Domuz adasında birde sörf yapan biri vardı heyecanlı görünüyordu.

Domuz Adası Gecesi Yandaki Yatın Denize vuran mavi ışığı

Domuz Adası Ay Işığı

Son gecemizi domuz adasında geçirdikten sonra sabah kahvaltı ve denize girdik.

Dönüş yolunda biraz açık denizde dalgalar vardı.

Yandan dalga geldi mi tekne çok sallanıyordu. Dönüş yolunda olan dalgalar yandan geldiğinde tekneyi sallıyordu. Ama Fethiye’ ye yaklaşınca hava ve deniz yine çok sakindi.

En son marinaya yaklaştığımızda firma yetkilisiyle görüştük akaryakıt istasyonunun orada bizi beklediğini döyledi. Yakıtı doldurduk. Yaklaşık 30 litre mazot aldı.

Sonra pontonumuza yanaştık ve dönüş yoluna İzmir’e doğru yola çıktık.